Ga naar content
Umbrie - Orvieto - kathedraal weerspiegeld in plas

Veelgestelde vragen

Tijdens je reis

Heb je tijdens je verblijf in Italië een probleem of klacht, meld dit dan zo spoedig mogelijk bij de receptie of bij de gastheer- of vrouw van de accommodatie. Op die manier kan ter plaatste naar een passende oplossing worden gezocht.

Heb je dit geprobeerd, maar wordt het probleem of de klacht niet bevredigend opgelost, neem dan contact met ons op. Dit kan via ons telefoonnummer 0031 23 205 4004 of via de e-mail: hallo@italmania.nl

Voor noodgevallen kun je bellen naar ons noodnummer: 0031 23 205 4002, dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor echt dringende zaken en noodgevallen.

Let op: Een probleem of klacht, die ter plaatse niet is opgelost, kun je binnen 2 maanden na thuiskomst bij ons melden. Volgens onze VvKR reisvoorwaarden kan het eventuele recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten, indien je ter plaatse Italmania niet in de gelegenheid hebt gesteld het probleem te verhelpen.

Voor noodgevallen kun je bellen naar ons noodnummer: +31 23 205 4002, dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor echt dringende zaken en noodgevallen.

Het risico ten aanzien van het oplopen van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan komen voor eigen risico van de reiziger. Mogelijk wordt dit niet gedekt door een (reis)verzekering. Waar nodig zullen wij je in dat geval hulp en bijstand verlenen.

Moet ik thuis in quarantaine als ik terugkom van vakantie?

Of je in thuisquarantaine moet hangt af van de bestemming waar je geweest bent. Informatie hierover vind je op de website met reisadviezen van de Nederlandse en Belgische overheid.

Ik ben op dit moment op vakantie en het reisadvies is aangepast naar oranje. Wat zijn de gevolgen voor mijn vakantie?

Het RIVM heeft aangegeven dat het niet noodzakelijk is dat huidige bezoekers direct naar Nederland terugkeren. Je kunt de vakantie dus afmaken en op je oorspronkelijk geplande datum naar Nederland reizen. 

Moet ik thuis in quarantaine als ik terugkom van vakantie?

Of je in thuisquarantaine moet hangt af van de bestemming waar je geweest bent. Informatie hierover vind je op de website met reisadviezen van de Nederlandse en Belgische overheid.

Mijn rondreis gaat door, kan ik ervan uitgaan dat deze volgens het originele programma uitgevoerd wordt?

Wij doen ons uiterste best om het programma uit te voeren zoals beschreven. Het kan gebeuren dat dit door de richtlijnen niet altijd mogelijk is en wij programmaonderdelen moeten wijzigen of annuleren. Zo kunnen bezienswaardigheden gesloten zijn of restricties gelden voor het aantal personen dat tegelijkertijd naar binnen mag.

Wij streven er altijd naar een passend alternatief te bieden en in het geval van grote wijzigingen informeren wij je vooraf. De richtlijnen van de lokale overheden zijn hierbij leidend.

Ik wil mijn vakantie aanpassen. Hoe gaat dat in zijn werk?

Neem contact op met ons op via (+31)23-2054004. We maken de omboeking dan graag voor je in orde. 

Wijziging en annulering

Deze situatie verandert geregeld. Indien wij onze reisdiensten niet of niet veilig kunnen uitvoeren, zullen wij de reisdiensten wijzigen, annuleren, of je aanbieden deze om te boeken. Indien je zelf annuleert zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Je kunt de geboekte reis alleen kosteloos annuleren indien de omstandigheden op de bestemming zodanig verslechteren, dat dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de overeengekomen reisdiensten.

Een moment alstublieft…