Ga naar content

Veelgestelde vragen

Reis boeken

Op onze site vind je onder het tabje reizen, de (rond)reizen die al door ons samengesteld zijn. Wel zo makkelijk als je weinig tijd hebt om zelf bestemmingen en accommodaties uit te zoeken.

Geef eerst je reisgezelschap en vertrekdatum aan en dan krijg je de mogelijke reizen op jouw gekozen datum met jouw reisgezelschap. Je kunt deze direct boeken door op “boek nu” te klikken. Je wordt dan vanzelf meegenomen in de boekings-flow, waarbij je nog je kamertype, meerdere kamers en eventuele extra ervaringen kan toevoegen.

De reis op onze site gaat uit van een standaard 2-persoonskamer met al veel extra’s en ervaringen inbegrepen in de reis. Eventuele kinderkortingen worden naderhand gecheckt en de kortingen die van toepassing zijn, worden van de prijs afgetrokken.

Als de boeking voltooid is, na invullen van je persoonlijke gegevens, gaan wij bij de accommodaties checken of de gewenste kamers beschikbaar zijn. Is dit het geval, dan krijg je binnen 3 werkdagen van ons de bevestigings-mail inclusief de factuur. Mocht een van je geselecteerde accommodaties onverhoopt niet beschikbaar zijn dan zullen we je altijd een alternatief voorstellen.

Ook heel leuk is het om zelf je reis samen te stellen. Ga naar “stel je eigen reis samen”. Hier vind je alle accommodaties die we aanbieden. Eerst moet je hier je vertrekdatum en reisgezelschap aangeven, zodat wij de mogelijke accommodaties voor jou op een rijtje kunnen zetten. Je kunt ook zelf filteren op de gewenste regio’s en accommodatietypes. Wil je naar Piemonte naar een kasteel, landhuis of wijngoed, dan kun je dit aanvinken en verschijnen deze keuzes op je scherm. Wel zo makkelijk.

Selecteer de accommodaties, waar je zou willen verblijven en ga daarna door met boeken. Nu kom je in een scherm, waar je je keuze nog kan specificeren. Welke kamer wil je, welke volgorde van de reis wil je (je kunt de volgorde nog aanpassen) en welke extra belevenissen zou je eventueel nog willen toevoegen. Als je dit hebt aangegeven, kun je door naar “boeken”. Je vult je persoonsgegevens in en na het aanklikken van “boek deze reis”, is je boeking afgerond.

Als de boeking voltooid is gaan we bij de accommodaties checken of de gewenste kamers beschikbaar zijn. Is dit het geval, dan krijg je binnen 3 werkdagen van ons de bevestigings-mail inclusief de factuur. Mocht een van je geselecteerde accommodaties onverhoopt niet beschikbaar zijn dan zullen we je altijd een alternatief voorstellen.

Ook is het natuurlijk mogelijk om door ons een reis op maat te laten samenstellen. Neem contact met ons op door ons een mail te sturen of ons te bellen. We gaan dan samen je wensen in kaart brengen en daarna gaan wij de passende reis voor je uitstippelen.

Wij kennen onze accommodaties natuurlijk door en door en kunnen je dan ook helpen bij je keuze. We zullen dan een offerte naar je toesturen, waarna je kunt kijken of dit precies is wat je wil, of dat je nog aanpassingen wil doen. Je kunt ook het formulier op onze site bij “maatreizen” invullen en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Mocht er na je boeking blijken dat een accommodatie de gewenste kamer niet beschikbaar heeft, dan nemen wij contact met je op en kijken naar een oplossing. Het kan zijn dat een andere kamer op de gewenste datum wel beschikbaar is, of dat de geboekte kamer op een andere datum toch beschikbaar is. We kunnen dan samen kijken wat de beste oplossing is. Samen komen we er altijd uit!
Er zijn accommodaties die kinderen niet of tot een bepaalde leeftijd niet toelaten. De leeftijden zijn vaak verschillend. Het kan zijn dat kinderen tot 8 jaar niet geboekt mogen worden (bijvoorbeeld omdat de accommodatie niet geschikt is voor jongere kinderen), maar ook zijn er Adult Only accommodaties die kinderen vanaf 12 jaar juist wel weer welkom heten. Wij zullen dit altijd vermelden bij de omschrijving van de accommodatie.
Kinderkortingen zijn bij elke accommodatie verschillend omdat er veel variaties zijn in leeftijden die voor kinderen worden aangehouden. We checken na de boeking altijd of er kinderkortingen van toepassing zijn en zullen deze verwerken op de factuur die bij bevestiging wordt verstuurd. Je kunt ons ook altijd even contacten om na te vragen hoe het precies zit in de door jou uitgezochte accommodaties

Er zijn enkele (Europese) regels die gelden wanneer je de hond meeneemt. Op de site van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit vind je hier meer informatie over.

Ook het Landelijk  InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) heeft specifieke informatie voor het meenemen van je hond naar Italië.

Er zijn een aantal kosten, die ter plaatse dienen te worden voldaan. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Toeristenbelasting
  • Eventueel parkeren bij sommige accommodaties (indien geboekt).
  • Babybedjes (indien geboekt).
  • Huisdieren (indien geboekt).
  • Eventuele borg en/of eindschoonmaak (vaak bij appartementen). Borg kan vaak voldaan worden via creditkaartgarantie of een cash geldbedrag (wat je naderhand weer terugkrijgt).

Als een boeking is gedaan en door ons bevestigd, is de boeking voltooid. Je ontvangt een factuur met het totaalbedrag. Hierna doe je binnen 14 dagen een aanbetaling (per bank) van 30% van de factuur om de boeking te garanderen. Het restbedrag dient dan uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te worden.

Het is mogelijk om jouw reservering nog te wijzigen, maar dit is wel afhankelijk van onze algemene voorwaarden (of er nog gratis gewijzigd kan worden of dat er kosten aan verbonden zijn) en natuurlijk aan de beschikbaarheid bij de accommodaties waar je reservering reeds is gemaakt. Voor vragen of wijzigingen kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je een reservering hebt gemaakt en je annuleert tijdig, dan kan dit vaak nog zonder annuleringskosten (check onze algemene voorwaarden).

We raden altijd aan een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan via ons tijdens je boeking of natuurlijk via je eigen verzekeraar.

Wij bieden de verzekering van de Europeesche aan. Deze kom je vanzelf tegen in het boekingsproces.

Als je de accommodaties en vluchten hebt vast gelegd kun je de huurauto boeken. Je kunt dit doen via onze site op of via de link in de boekingsbevestiging die je van ons krijgt.

Italmania heeft met Sunnycars een samenwerking waarbij we een heel inclusief pakket aanbieden.

  • Ongelimiteerde kilometers
  • Terugbetaling eigen risico bij schade
  • Dekking glas-banden-bodem-dakschade
  • Eerlijke vol-vol tankregeling
  • Schade- en diefstalverzekering
  • Extra WA-verzekering van 7,5 miljoen EUR
  • 24/7 Nederlandstalige support
  • Geen reserveringskosten
  • 14-dagen optieperiode
  • Gratis wijzigen tot huuraanvang

In het geval je met het vliegtuig naar Italië wilt gaan, dan is het moment van boeken het beste na bevestiging van de accommodaties door ons. Dan weet je zeker op welke dag je aankomt.

Wij willen je graag adviseren welke luchthaven of vlucht je zou kunnen gebruiken. Boeken laten we aan onze klanten zelf over. Op die manier heeft iedereen meer vrijheid van waar je wilt vliegen en met welke maatschappij. Dit willen wij liever niet voor onze klanten bepalen. We bieden natuurlijk graag hulp bij het boeken, laat het ons weten!

Klik hier voor een overzicht van vluchten vanuit Nederland, België en Weeze Duitsland naar steden in Italië.

Als Pakketreizen aanbieder zijn wij aangesloten bij zowel een garantiefonds als een branchevereniging.

Italmania b.v. is aangesloten bij VZR garantiefonds. Deze staat ervoor garant dat je het reeds betaalde deel van je reissom terug krijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt. Dit kan zijn vóór je vertrek, maar ook tijdens je verblijf op locatie. Door ons wordt een vast bedrag van €10,- per boeking in rekening gebracht. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.

De VvKR is een brancheorganisatie voor de gespecialiseerde touroperators. Wij maken gebruik van de richtlijnen en algemene voorwaarden van de VvKR.

Voor de boekingen vragen wij natuurlijk persoonsgegevens. Wij respecteren en beschermen de privacy van onze websitebezoekers en zorgen ervoor dat de persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. In het Privacy Statement wordt precies uitgelegd welke gegevens wij verzamelen en wat wij ermee doen.