Ga naar content

Veelgestelde vragen

Reis boeken

Op onze site vind je onder het tabje reizen, de (rond)reizen die al door ons samengesteld zijn. Wel zo makkelijk als je weinig tijd hebt om zelf bestemmingen en accommodaties uit te zoeken.

Geef eerst je reisgezelschap en vertrekdatum aan en dan krijg je de mogelijke reizen op jouw gekozen datum met jouw reisgezelschap. Je kunt deze direct boeken door op “boek nu” te klikken. Je wordt dan vanzelf meegenomen in de boekings-flow, waarbij je nog je kamertype, meerdere kamers en eventuele extra ervaringen kan toevoegen.

De reis op onze site gaat uit van een standaard 2-persoonskamer met al veel extra’s en ervaringen inbegrepen in de reis. Eventuele kinderkortingen worden naderhand gecheckt en de kortingen die van toepassing zijn, worden van de prijs afgetrokken.

Als de boeking voltooid is, na invullen van je persoonlijke gegevens, gaan wij bij de accommodaties checken of de gewenste kamers beschikbaar zijn. Is dit het geval, dan krijg je binnen 3 werkdagen van ons de bevestigings-mail inclusief de factuur. Mocht een van je geselecteerde accommodaties onverhoopt niet beschikbaar zijn dan zullen we je altijd een alternatief voorstellen.

Ook heel leuk is het om zelf je reis samen te stellen. Ga naar “stel je eigen reis samen”. Hier vind je alle accommodaties die we aanbieden. Eerst moet je hier je vertrekdatum en reisgezelschap aangeven, zodat wij de mogelijke accommodaties voor jou op een rijtje kunnen zetten. Je kunt ook zelf filteren op de gewenste regio’s en accommodatietypes. Wil je naar Piemonte naar een kasteel, landhuis of wijngoed, dan kun je dit aanvinken en verschijnen deze keuzes op je scherm. Wel zo makkelijk.

Selecteer de accommodaties, waar je zou willen verblijven en ga daarna door met boeken. Nu kom je in een scherm, waar je je keuze nog kan specificeren. Welke kamer wil je, welke volgorde van de reis wil je (je kunt de volgorde nog aanpassen) en welke extra belevenissen zou je eventueel nog willen toevoegen. Als je dit hebt aangegeven, kun je door naar “boeken”. Je vult je persoonsgegevens in en na het aanklikken van “boek deze reis”, is je boeking afgerond.

Als de boeking voltooid is gaan we bij de accommodaties checken of de gewenste kamers beschikbaar zijn. Is dit het geval, dan krijg je binnen 3 werkdagen van ons de bevestigings-mail inclusief de factuur. Mocht een van je geselecteerde accommodaties onverhoopt niet beschikbaar zijn dan zullen we je altijd een alternatief voorstellen.

Ook is het natuurlijk mogelijk om door ons een reis op maat te laten samenstellen. Neem contact met ons op door ons een mail te sturen of ons te bellen. We gaan dan samen je wensen in kaart brengen en daarna gaan wij de passende reis voor je uitstippelen.

Wij kennen onze accommodaties natuurlijk door en door en kunnen je dan ook helpen bij je keuze. We zullen dan een offerte naar je toesturen, waarna je kunt kijken of dit precies is wat je wil, of dat je nog aanpassingen wil doen. Je kunt ook het formulier op onze site bij “maatreizen” invullen en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Mocht er na je boeking blijken dat een accommodatie de gewenste kamer niet beschikbaar heeft, dan nemen wij contact met je op en kijken naar een oplossing. Het kan zijn dat een andere kamer op de gewenste datum wel beschikbaar is, of dat de geboekte kamer op een andere datum toch beschikbaar is. We kunnen dan samen kijken wat de beste oplossing is. Samen komen we er altijd uit!
Er zijn accommodaties die kinderen niet of tot een bepaalde leeftijd niet toelaten. De leeftijden zijn vaak verschillend. Het kan zijn dat kinderen tot 8 jaar niet geboekt mogen worden (bijvoorbeeld omdat de accommodatie niet geschikt is voor jongere kinderen), maar ook zijn er Adult Only accommodaties die kinderen vanaf 12 jaar juist wel weer welkom heten. Wij zullen dit altijd vermelden bij de omschrijving van de accommodatie.
Kinderkortingen zijn bij elke accommodatie verschillend omdat er veel variaties zijn in leeftijden die voor kinderen worden aangehouden. We checken na de boeking altijd of er kinderkortingen van toepassing zijn en zullen deze verwerken op de factuur die bij bevestiging wordt verstuurd. Je kunt ons ook altijd even contacten om na te vragen hoe het precies zit in de door jou uitgezochte accommodaties

Er zijn enkele (Europese) regels die gelden wanneer je de hond meeneemt. Op de site van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit vind je hier meer informatie over.

Ook het Landelijk  InformatieCentrum Gezelschapsdieren (LICG) heeft specifieke informatie voor het meenemen van je hond naar Italië.

Er zijn een aantal kosten, die ter plaatse dienen te worden voldaan. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Toeristenbelasting
  • Eventueel parkeren bij sommige accommodaties (indien geboekt).
  • Babybedjes (indien geboekt).
  • Huisdieren (indien geboekt).
  • Eventuele borg en/of eindschoonmaak (vaak bij appartementen). Borg kan vaak voldaan worden via creditkaartgarantie of een cash geldbedrag (wat je naderhand weer terugkrijgt).

Als een boeking is gedaan en door ons bevestigd, is de boeking voltooid. Je ontvangt een factuur met het totaalbedrag. Hierna doe je binnen 14 dagen een aanbetaling (per bank) van 30% van de factuur om de boeking te garanderen. Het restbedrag dient dan uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te worden.

Het is mogelijk om jouw reservering nog te wijzigen, maar dit is wel afhankelijk van onze algemene voorwaarden (of er nog gratis gewijzigd kan worden of dat er kosten aan verbonden zijn) en natuurlijk aan de beschikbaarheid bij de accommodaties waar je reservering reeds is gemaakt. Voor vragen of wijzigingen kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je een reservering hebt gemaakt en je annuleert tijdig, dan kan dit vaak nog zonder annuleringskosten (check onze algemene voorwaarden).

We raden altijd aan een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan via ons tijdens je boeking of natuurlijk via je eigen verzekeraar.

Wij bieden de verzekering van de Europeesche Verzekeringen aan. Deze kom je vanzelf tegen in het boekingsproces.

Mocht je toch meer Informatie over de reis & annuleringsverzekeringen van Europeesche Verzekeringen willen lezen, klik dan op de volgende linkjes:

Als je de accommodaties en vluchten hebt vast gelegd kun je de huurauto boeken. Je kunt dit doen via onze site op of via de link in de boekingsbevestiging die je van ons krijgt.

Italmania heeft met Sunnycars een samenwerking waarbij we een heel inclusief pakket aanbieden.

  • Ongelimiteerde kilometers
  • Terugbetaling eigen risico bij schade
  • Dekking glas-banden-bodem-dakschade
  • Eerlijke vol-vol tankregeling
  • Schade- en diefstalverzekering
  • Extra WA-verzekering van 7,5 miljoen EUR
  • 24/7 Nederlandstalige support
  • Geen reserveringskosten
  • 14-dagen optieperiode
  • Gratis wijzigen tot huuraanvang

In het geval je met het vliegtuig naar Italië wilt gaan, dan is het moment van boeken het beste na bevestiging van de accommodaties door ons. Dan weet je zeker op welke dag je aankomt.

Wij willen je graag adviseren welke luchthaven of vlucht je zou kunnen gebruiken. Boeken laten we aan onze klanten zelf over. Op die manier heeft iedereen meer vrijheid van waar je wilt vliegen en met welke maatschappij. Dit willen wij liever niet voor onze klanten bepalen. We bieden natuurlijk graag hulp bij het boeken, laat het ons weten!

Klik hier voor een overzicht van vluchten vanuit Nederland, België en Weeze Duitsland naar steden in Italië.

Als Pakketreizen aanbieder zijn wij aangesloten bij zowel een garantiefonds als een branchevereniging.

Italmania b.v. is aangesloten bij VZR garantiefonds. Deze staat ervoor garant dat je het reeds betaalde deel van je reissom terug krijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt. Dit kan zijn vóór je vertrek, maar ook tijdens je verblijf op locatie. 

De VvKR is een brancheorganisatie voor de gespecialiseerde touroperators. Wij maken gebruik van de richtlijnen en algemene voorwaarden van de VvKR.

Zeker! We vinden het belangrijk dat reizen zo veilig mogelijk verloopt. Hieronder vind je een toelichting wat de garantie van het Calamiteitenfonds inhoudt.

De garantie van het Calamiteitenfonds
De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat je aanspraak kunt maken als de reis of een deel van de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig uitgevoerd kan worden. Je krijgt een deel van de reissom terug, als de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig uitgevoerd kan worden. Je krijgt de noodzakelijke meerkosten vergoed als gevolg van een calamiteit de reis aangepast moet worden, of als je vervroegd gerepatrieerd moet worden.

Voor max. 9 personen per boeking wordt een verplichte toeslag van €2,50 in rekening gebracht.

Wat valt NIET onder de Calamiteitenfonds garantie?
Losse huurovereenkomsten, zoals bijvoorbeeld de huur van een auto, vallen niet onder de garantieregeling. Ook een los lijndienstticket valt niet onder het Calamiteitenfonds. Klik hier voor de garantieregeling van het Calamiteitenfonds. Graag verwijzen we je ook naar www.calamiteitenfonds.nl

Voor de boekingen vragen wij natuurlijk persoonsgegevens. Wij respecteren en beschermen de privacy van onze websitebezoekers en zorgen ervoor dat de persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. In het Privacy Statement wordt precies uitgelegd welke gegevens wij verzamelen en wat wij ermee doen.

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het reisadvies voor de Italiaanse regio’s waar je je reis naar toe geboekt hebt.

Voor meer informatie kun je het beste de laatste updates bekijken via de volgende websites:

 

Ook de Consumentenbond heeft een mooi overzicht van je rechten als reiziger.

Voor heel Italië zijn de toegangseisen:
*voltooide vaccinatie – met minimaal 14 dagen na de tweede prik in geval van Pfizer, Moderna of Astra Zeneca of minimaal 14 dagen na de prik met het Janssen-vaccin (geldig tot maximaal 270 dagen na volledige vaccinatie)
*óf het bewijs dat je covid hebt gehad (geldig tot 180 dagen na de eerste positieve test)
*óf een negatieve (pcr- of antigeen)test die maximaal 48 uur is afgenomen voor aankomst in Italië (met certificaat, dus een zelftest volstaat niet) – de testverplichting geldt vanaf zes jaar

Je kunt dit aantonen via de internationale QR-code in de CoronaCheckApp (zie deze link).

Het is ook nodig om het zogenaamde EU Digital Passenger Locator Form (dPLF) in te vullen, zowel als je met het vliegtuig reist als voor reizen met auto, bus, trein en boot. Via deze link vind je meer informatie (je kunt de taal aanpassen naar Engels of Duits), via deze link kun je het formulier digitaal invullen.

Een moment alstublieft…